Preizpraševanje tradicij

Razstavni sklop proučuje mnoge načine, na katere oblikovalci odpravljajo in si na novo predstavljajo vernakularno in tradicionalno znanje ter prakse in jih prilagajajo potrebam ter izzivom današnjega časa. Hkrati pa svoje razmišljanje in ravnanje usmerjajo stran od trenutnih energijsko potratnih načinov proizvodnje, ki izčrpavajo vire. Te novosti in preizpraševanje zajemajo mnoge različne panoge s skupnimi osnovnimi načeli vernakularnih praks. V ospredje postavljajo lokalne materiale in proizvodnjo, ustvarjanje prek skupne rabe in sodelovanja ter ekonomijo virov.

V tem sklopu so predstavljeni

Ant Studio
Arabeschi di Latte
CENTRALA in Alicja Bielawska
Ibuku
Repair Manifesto
Kellenberger–White
Shahar Livne

Museo della Merda
Carolien Niebling
Rok Oblak
Our Sci
NYC Mayor’s Office for Sustainability
Terunobu Fujimori
Trajna

1

TIPOGRAFIJA BIO27

Kellenberger–White
2021
Črnilo na papirju PaperWise podjetja
Fenner Paper

Za oblikovanje logotipa za BIO27 in razvoj pisave, ki bo prosto na voljo drugim udeležencem bienala, je bil najet oblikovalski studio Kellenberger–White. Navdih za pisavo iz velikih črk so našli v mojstrskem rokopisu na načrtih arhitekta Jožeta Plečnika. Pisava je namenoma lahka, da zmanjša porabo črnila in energije.

© Kellenberger–White

1

2

2

TOVARNA MESA

Shahar Livne
2014–danes
Goveje kri in kosti, mast

Tovarna mesa je zbirka novih materialov, pridobljenih iz odpadkov klavnice, za katere so večinoma uporabili odpadno kri. Uporaba krvi za osnovo za nove materiale, ki ne zahtevajo sterilnega zbiranja, ima potencial za ustvarjanje učinkovite in po obsegu prilagodljive uporabe odpadnih snovi, hkrati pa pripomore k tradicionalni praksi izrabe vseh živalskih delov.

3

LEPOTA POMANJKANJA

2021
Francesca Sarti, Arabeschi di Latte

Lepota pomanjkanja je predlog za nov živilski etos, ki časti preprostost, asketiko, varčnost in racioniranje namesto prekomernih obilja in potrošnje, na katera smo se navadili.

3

4

4

Klobasa prihodnosti

Carolien Niebling
3D modeliranje: Olli Hirvonen
Založba: Lars Müller Publishers
2017

Projekt reinterpretira klobaso za okolju prijaznejše prehranjevanje. Carolien Niebling je v sodelovanju z mesarskim mojstrom in kuharjem, ki se ukvarja z molekularno kuhinjo, pripravila preprosto klobaso za prihodnost, v kateri bomo primorani zmanjšati porabo mesa in jesti bolj raznolike vrste beljakovin.

»Zgodovino spreminjamo, ko vanjo vključimo tehnologijo, ki je pomembna: ne samo znane, spektakularne tehnologije, pač pa tudi manj znano in vsenavzočo.«

— David Edgerton

5

SLOVENSKA KLOBASA PRIHODNOSTI

Carolien Niebling
Chef: Igor Jagodic, ljubljanska
restavracija Strelec
Mesar: Marko Butalič
2022

Slovenska klobasa prihodnosti je za BIO27 izdelana po naročilu v sodelovanju z lokalnim kuharjem Igorjem Jagodicem in mesarjem Markom Butaličem. Sestavljena je iz lokalno dostopnih sestavin in izhaja iz slovenske kulinarične tradicije. Ajdova klobasa ima obliko znamenite slovenske kranjske klobase, le da sta glavni sestavini namesto svinjine ajda in gobe.

Model je izdelal Olli Hirvonen.

5

6

6

Fasadni Sistem

Merilo 1:1
Ant Studio
2021–danes
Terakota, jeklo

V Ant Studiu so pri izdelavi te fasade uporabili dve vernakularni praksi hlajenja, ki sta pogosti v Indiji: perforirane jalije, ki omogočajo kroženje zraka skozi stavbo, hkrati pa nudijo senco, in terakoto, s katero prek evaporativnega hlajenja hladijo vodo.

7

DVORANA ARC PRI ŠOLI GREEN SCHOOL

Ibuku
Inženirji: Atelier One
2021

This highly engineered structure uses bamboo to construct a soaring space that is able to withstand earthquakes and storms, showing how bamboo’s natural tensile strength can create innovative forms and structures. Bamboo has always been used for building but until recently was seen as inferior.

Foto: Tomasso Riva

7

8

8

Oblečeni dom

Centrala in Alicja Bielawska
2021

S proučevanjem zgodovinskih domov so avtorji v okviru tega projekta odkrivali, kako so v poljskih domovih tekstilije nekoč uporabljali kot ‘sezonska oblačila za arhitekturo’, saj so z njimi preprečevali prepih, zastirali okna ali izolirali prostore.

Kilim z razstave, ki jo je prvotno kurirala Aleksandra Kędziorek.
Foto: Michał Matejko, Adam Mickiewicz Institute